Lifestyle - Zdravlje

11 stvari koje uništavaju vaš imuni sistem: Usamljenost nije jedina!

Samo 100 grama šećera čak narednih pet sati značajno smanjuje sposobnost bijelih krvnih zrnaca da ubijaju bakterije.

Ne napadaju samo virusi i bakterije vaš imunološki sistem. U nastavku pročitajte jedanaest stvari za koje možda niste znali da ugrožavaju vaš imunitet.

Kokice iz mikrotalasne - kokice za mikrotalasnu upakovane su u kese presvučene neprijanjajućim hemikalijama, koje sprečavaju da masnoće ne prodiru u kesu. Pokazalo se da se te hemilakije poigravaju s našim imunim sistemom.

Lonci i tiganji - neke oh hemikalija kojih ima i u kesama za mikrotalasnu nalaze se i u loncima i tiganjima od neprijanjajućih materijala. Ako imate takve tiganje, ne paničarite, ali čim primetite ogrebotine, zamenite ih staklenim, onim od livenog gvožđa ili nerđajućeg čelika.

Usamljenost - ćelije skeniraju tijelo od bolesti i prenose informacije poput pčela, sudeći prema nedavnom otkriću. Ali, ako niste društveni, to bi moglo da utiče na vašu sposobnost borbe protiv bolesti. Briga oko društvenih veza djeluje kao hronični stresor koji potiskuje imunitet. Jedno istraživanje je dokazalo da s manje socijalnih veza lakše oboljevamo i ranije umiremo.

Nedostatak sna - nedovoljno sna može da smanji broj ćelija koje se bore protiv infekcija. Istraživanje je pokazalo da kod ljudi koji spavaju samo četiri sata preko noći smanjen broj antitela koja se bore protiv gripa za pola. Ako imate problem sa spavanjem, dva sata prije odlaska u krevet ne izlažite se plavoj svjetlost koja dopire iz ekrana i mobilnog telefona. Težite tome da odspavate sedam do devet sati.

Antibiotici - uzimanje antibiotika smanjuje nivoe citokina, hormonskih glasnika na koje se tokom bolesti oslanja imuni sistem. Antibiotik uzimajte samo kada vam je stvarno potreban, i tada dozu popijte do kraja. Uz to uzimajte jogurt bez šećera i fermentiranu hranu kako biste obnovili crevnu floru.

Konzervisana hrana - bisfenol A ili BPA nalazi se s unutrašnje strane ambalaža konzervisane hrane, a on može da našteti imunom sistemu. Birajte svježu ili zamrznutu hranu umjesto konzervirane.

Šećer - samo 100 grama šećera (boca gaziranog pića, voćni jogurt, čokoladica) čaknarednih pet sati značajno smanjuje sposobnost bijelih krvnih zrnaca da ubijaju bakterije, navodi nova studija.

Dehidracija - tečnost pomaže kod čišÄ‡enja tijela od štetnih toksina i nosi hranjive materije do ćelija. Većina nas provede dan blago dehidrirano, a da toga uopšte nismo svjesni. Ako vam je mokraća tamnožute boje, pijte više vode. Blijedožuta mokraća znak je dobre hidratacije tijela.

Antibakterijski sapuni - istraživanje je pokazalo da su djeca izložena antibakterijskim hemikalijama sklonija alergijama na hranu i materije iz okoline. Djeca s višim nivoom triklosana, hemikalije iz antibakterijskih sapuna, imaju povećan rizik od alergije. Perite ruke običnim sapunom i vodom.

Zagađen vazduh - istraživanje je dovelo u vezu policiklične aromatične ugljovodonike iz zagađenog vazduha i slab imuni sistem.

Insekticidi - korišÄ‡enje toksičnih insekticida u baštovanstvu povjećava rizik od autoimunih bolesti. Žene koje su koristile insekticide barem šest puta godišnje imale su 2,5 puta veću verovatnoću za razvoj reumatoidnog artritisa.

Zanima vas i ovo?