Lifestyle - Zdravlje

Namirnica koje trebate kupovati svake nedelje ako želite biti zdravi

Ako želite da poboljšate svoje zdravlje, najbolji put ka tome se nalazi baš u kuhinji. Bez ispravne ishrane i redovne rekreacije nema zdravog života. Zato vam danas donosimo veoma jednostavan način da poboljšate zdravlje - jednostavno uvrstite ove namirnice u svoju ishranu. Kada krenete na pijacu nedeljom, evo šta ne treba da preskačete nikada.

OVAS - najčešÄ‡e se jede za doručak, a predstavlja savršen način za početak dana jer ima mnogo više vlakana od drugih cerealija. Jedno od vlakana koje se nalazi u ovoj namirnici zove se beta-glukan, i poznato je po tome što smanjuje apsorbciju holesterola u crevima. Ako jedete dovoljno ovsenih pahuljica u toku dana ukoliko unesete 3 grama beta-glukana, možete da smanjite nivo negativnog holesterola.

Pola šolje ovsenih pahuljica sadrži oko 2 grama beta-glukana, i 4 grama svih vlakana. Naučnici kažu da bi bolesti srca opale za 4 procenata, kada bi svi počeli da jedu ovsenu kašu. A pored toga što su jako zdrave, ovsene pahuljice su i jeftine.

LOSOS -  jako je neuobičajena riba, jer ima izuzetno visok sadržaj masti. Na 100 grama lososa, dobijate čitavih 13 grama masti. MeÄ‘utim, masnoće ne znače da ovu ribu treba izbjegavati - nasuprot. Uvrstite je u svoj nedeljni jelovnik, jer su masnoće koje ona sadrži jako zdrave. Omega-3 i omega-6 masne kiseline spadaju u grupu polinezacićenih masnih kiselina.

Ove masne kiseline su jako bitne u mnogim ciklusima koji se odvijaju u našem organizmu - od krvnog pritiska, preko fukcionisanja mozga, pa sve do lepe i zdrave kože i kose.

ÄŒAJ - vjerovatno i sami znate da vam topla šolja čaja često poboljša raspoloženje, ali i učini da se fizički osjećate bolje. Ali, pažljivo birajte čaj, jer nisu svi podjednako dobri. MeÄ‘u najkoristije svakako spada zeleni čaj, koji pored kofeina sadrži i L-teanin, za koji se veruje da efekta na zaštitu neurona. Osim zelenog, tu je i crni čaj koji dokazano pomaže u sprečavanju bolesti srca.

Za one koji više vole zaslaÄ‘eni čaj, dobra vijest je da je med jedna od supernamirnica. Zato skuvajte čak, dodajte med i uživajte u zdravom napitku.

NAMIRNICE OD SOJE - veliki broj zdravstvenih koristi se pripisuje i soji i namirnicama napravljenim od soje, ali nije za sve te koristi bilo i naučne potvrde. Naučnici koji su ispitivali uticaj soje na poboljšanje protoka krvi su primetili da je kod redovnih korisnika ovih preparata primećeno malo, ali primetno poboljašanje - od 0.72 procenta - u protoku krvi. Pored toga, soja je prebogata vlaknima.

Soja ne sardži zasićene masti, a pored vlakana, dobar je izvor i kvalitetnih proteina. Ovo je posebno važno za vegetarijance ili one koji često poste.

RAZLIÄŒITO VOĆE I POVRĆE - Za voće i povrće već i sami znate da je zdravo, ali da li ste znali da redovnim konzumiranjem sirovih namirnica možete da spriječite pojavu dijabetesa tipa 2? Istraživači su primjetili da ljudi koji redovno jedu voće i povrće imaju 7 procenata manji rizik za razvijanje ove bolesti. Ovo posebno važi za zeleno povrće, a posebno za ono koje je lisnato. A što se voća tiče, odlučite se za bobičavo voće.

Ono je puno antioksidanata, koji pomažu vešem tijelu da se izbori sa slobodnim radikalima. Osim toga, banane, jabuke i ananas su se pokazali kao sjajni saveznici u očuvanju dugoročnog zdravlja.

Zanima vas i ovo?