Lifestyle - Zdravlje

Å ta jesti kad vam je oslabljen imunitet?

Imunitet je preduslov za dobro zdravlje i dug život, a ako ga želite održati snažnim, unesite promjene u prehranu.

U današnje vrijeme nije lako održati imunitet zdravim i snažnim. ZagaÄ‘en vazduh, nezdrava hrana i previše stresa itekako ostavljaju traga. Kako da pomognete sebi? Najpametnije je na prirodan način – hranom! Stručnjaci preporučuju namirnice koje dokazano jačaju imunitet.

Spanać - Spanać se oduvijek doživljava kao sjajna namirnica. U spanaću se skriva pravo vitaminsko blago – od vitamina A, B2 i B6 do vitamina C, K i E. TakoÄ‘e, spanać obiluje antioksidantima, fitonutrijentima, proteinima, omega-3 masnim kiselinama i kalcijem. Drugim riječima, on je toliko zdrava namirnica da bi ga trebalo učiniti sastavnim dijelom svakog obroka.

Orah - Ne treba  dnevno jesti velike količine oraha da si osigurate moćan imunitet, dovoljna je tek šačica na dan i učinak će biti vidljiv. Orah sadrži mnoge vitamine, omega-3 masne kiseline te druge nutritivne vrijednosti koje pružaju zaštitu zdravlju srca i mozga. Neka su istraživanja pokazala i da orah usporava razvoj Alzheimerove i Parkinsonove bolesti. Možete ga jesti izmeÄ‘u obroka, kad vas uhvati želja za grickanjem.

Grašak - Ukusni grah je sjajan jer sadrži leptin koji pomaže smanjenju apetita. Osim toga, grašak obiluje vitaminom B, kalcijem, kalijem i folnom kiselinom. Sve to dobro je za zdravlje mozga i kože, a pomaže i u snižavanju krvnoga tlaka. TakoÄ‘e, grašak je dobar i u prevenciji od moždanog udara. Dobro bi ga bilo češÄ‡e jesti, pa se preporučuje kao prilog umjesto krumpira - dugo će vas pratiti osjećaj sitosti.

Losos - Losos je zdrava namirnica, a posebno se preporučuje divlji losos koji sadrži veću količinu nutritivnih vrijednosti. Losos je sjajan izvor proteina, vitamina D te kompleksa vitamina B, ali i omega-3 masnih kiselina. Naučni dokazi upućuju na to da losos štiti od karcinoma, kardiovaskularnih tegoba, depresije te čitavog niza drugih bolesti. Trebalo bi ga jesti barem jedno nedeljno, i to, ako ste u mogućnosti, divlji losos.

Borovnica - Osim što su ukusne, borovnice su pune fitokemikalija koje služe za borbu protiv najrazličitijih bolesti. TakoÄ‘e, borovnice sadrže flavonoide te topljiva vlakna, a sve to može pomoći u borbi protiv ozbiljnih bolesti poput karcinoma, dijabetesa, srčanih bolesti, čireva na želucu i visokog krvnog pritiska. Borovnica smanjuje i nivo lošeg holesterola u organizmu. Dobro ju je uzimati kao desert umjesto raznih nezdravih poslastica.

Zanima vas i ovo?