Scitech - Technomania

6 životnih lekcija sa The Next Web Europe konferencije

Bio je još februar kada sam videla listu potvrđenih govornika za The Next Web Europe konferenciju krajem maja. Na jednom mestu bili su ljudi koji su na vrhu liste predavača koje sam ikada želela da slušam uživo. Bukvalno sam razrogačila oči kada sam to spoznala. Kakav penal! Već tada sam tiho logistički pripremala svoj odlazak. Posle različitih peripetija – eto mene u Amsterdamu.

1. Redefinišite uspeh i menjajte se

“Živimo u veoma uzbudljivo vreme u poslednjih pet do sedam godina. Svi žele da budu preduzetnici i svako ima neku ideju, koja je Uber za patike, na primer. Nemojte da pravite startap, već biznis kroz koji ćete proizvoditi vrednost i koji će vam doneti novac.

Jedna stvar o kojoj ne govorimo je nivo uspeha. Svi misle da moraju da naprave novi Uber i naprave milione dolara. Ja bih radije bio 41. u Facebooku, nego prvi u Faceshmooku”, bio je kao i uvek brutalno iskren Gary Vaynerchuk, serijski preduzetnik i investitor.

Gary takođe ponavlja da je veoma bitno brzo prilagođavanje novonastalim okolnostima i promenama i kao veliku grešku ističe što “mnogi ljudi ne preduzimaju akcije, jer su fokusirani na kratkoročne rezultate“.

“Najviše se bavim time gde će oči i uši ljudi biti u budućnosti i kako da zauzmem što veću poziciju tu i nadogradim je, to je patern moje karijere. Ljudi misle da ja predviđam stvari, sutra malo. Nisam nikakav Nostradamus! Samo se brzo prilagođavam promenama, obraćam pažnju i vodim se brojkama”.

2. Budite samosvesni i dosledni

Oprostite mi, opet Gary. Ovoga puta o važnosti samospoznaje i koliko je bitno da znate šta je vaša prednost.

Preklinjem vas, ne brinite o tome šta je kul sada i na šta smo svi fokusirani ili šta vaša mama želi da vi budete. Budite realistični u svojim očekivanjima, strpljivi i dosledni onome što jeste. Ja sam mnoge stvari uprskao, ali sam uvek ostao veran sebi i svestan svojih mogućnosti. Najviše bih na svetu voleo da budem kvoterbek New York Jetsa, no očito je da ne mogu.

Ima mnogo ljudi koji započinju startape, ali to ne bi trebalo da čine i ima mnogo ljudi koji rade u agencijama, a ne bi trebalo – dodaje još Vaynerchuk, jedan od trenutno najtraženijih i cenjenijih svetskih govornika u oblasti marketinga, tehnologije i preduzetništva.

“Ne možete da govorite da hoćete da napravite kompaniju vrednu milione i da idete na skijanje svakog vikenda. Ukoliko imate profesionalne ambicije, hajde počnite da radite na tome. Apsolutno niko ništa nije realizovao, ukoliko nije na tome radio. Možete da budete talentovani koliko želite, ali najpre treba da naporno radite”.

3. Za inovaciju je potrebna raznolikost

Danae Ringelmann, ko-osnivačica Indiegogo platforme, je govoreći o kompanijskoj kulturi (koju ne čine sto za stoni tenis i besplatno voće) naglasila da je veoma važno izgraditi raznoliki tim.

“Postoji ekonomski argument za različitosti ako želite da budete produktivni i kreativni. Kada spojite ljude različitih veština i talenata, onda to može da rezultira inovacijama. Da razjasnimo, inovacija je proces u kome se stvara nešto što prethodno nije postojalo”, rekla je Danae i posavetovala da najpre razgovarate sa svojim prijateljima i predložite im da vam se pridruže u poslu.

 

 

4. Odvojte vremena za igru

Jessica Walsh, dizajnerka, art direktorka i partnerka Sagmeister & Walsh, zastupa teoriju da je igra u srcu svakog kreativnog procesa koji zahteva inovacije.

“Igranje je stanje uma gde se osećamo izazvano, fokusirano, kreativno i živo, tada energija protiče i to je optimalno stanje stvaralačkog uma. Što se više vi igrate i zabavljate, to će reakcija ljudi biti bolja. I kao odrasli ljudi možemo da se igramo. Tada ste u savršenom balansu izazova i prilika. Tri najbitnije stvari su:
– da imate samopouzdanje, jer kada rizikujete može se dogoditi da vaš kreativni rad bude potpuna propast;
– da ne budete u trci s vremenom i da izolujete od spoljnih uticaja koji vas uznemiravaju, da biste imali dovoljno vremena da eksperimentišete
– da imate dobar smisao za humor, jer samo na taj način ćete stvoriti svežinu u vašem mozgu i interesantnu vezu između onoga što već postoji”.

5. Brinite o svom zdravlju

“Shvatio sam da moje zdravlje treba da bude prioritet i kada sam želeo da se aktiviram prijatelj mi je rekao: oh, pa možeš da putuješ autobusom. Ali ukoliko nastavim da putujem ovoliko i jedem gluposti to neće dovesti moje telo u bolju formu. Veoma dobro proračunavam svoje vreme za porodicu i posao. Nemam još jedan dodatan sat u toku dana. Ali onda sam gotovo religiozno odlučio i to nije taktika, aplikacija ili sistem, to je baš to – religiozna odluka da mi je zdravlje važnije od bilo čega. To je “mašina” koja pokreće sve ostalo.

Angažovao sam ličnog trenera koji stalno putuje sa mnom i to me mnogo košta, da se ne lažemo. Umesto da kupim super sat ili novi automobil, ja na ovaj način ulažem u svoje zdravlje i to mi se vraća dobrim”, bio je još jedan savet iz života Garya Veea.

 

 

6. Stvorite uslove za produktivnost

Čak dva predavanja na glavnoj sceni bila su posvećena produktivnosti i uticaju tehnologije na nju. David Allen, autor bestselera Getting things done, istakao je da su jedini alati koji su krucijalno uticali na “promenu igre” u organizaciji rada Excel i Lotus 1-2-3.

“Metodologija je najbitnija. Znam mnogo ljudi koji se bave visokom tehnologijom, a koji još uvek imaju to-do liste na papiru jer im je mnogo jasnija, pred očima im je, mogu da imaju fizički kontakt i sagledaju širi kontekst svega na vizuelnom papirnom. Vaša glava je prokleta kancelarija. Ukoliko imate 400 neodgovorenih e-mailova, onda ne verujem u ono što radite”, dodao je David.

Osnivač i izvršni direktor Basecampa Jason Fried je govoreći o srećnom i produktivnom timu, kao i ličnoj produktivnosti poručio da usporimo malo.

“Tehnologija ne čini ljude srećnijima. Instant stvari, kao što su notifikacije, ubijaju spokojstvo. Posebno ako radite kreativan posao, nikako nećete moći da se fokusirate ukoliko konstantno ćaskate sa kolegama putem chata. Savet broj jedan za produktivnost je: radite manje stvari (istovremeno). Naša puna pažnja je ograničena i bolje je kada kažete NE“, dodao je Jason, na šta je publika konstatovala da i njegov alat ima previše notifikacija koje opterećuju.

PS Ako tokom samog trajanja TNW Europe niste pratili #SOGEtakeover, onda verujem da ste makar kroz ovaj tekst mnogo toga korisnog i zanimljivog saznali, baš kao i ja u Amsterdamu. Još jednom HVALA Societe Generale Srbija što mi je omogućila da prisustvujem i vama prenesem utiske sa jedne od najvažnijih digitalnih konferencija na Starom kontinentu.

Zanima vas i ovo?