Lifestyle - Kako da...

Kako se smiriti bez korištenja lijekova?

Kako bi ublažili te simptome ljudi mahom uzimaju na svoju ruku lijekove za smirenje koji koliko god pomogli u tom datom trenutku ostavljaju trajne posljedice na zdravlje koje se mogu odraziti tek za nekoliko godina. Pročitajte kako da se smirite na prirodan način, bez upotrebe lijekova. 

Disanje 

Da li ste primijetili kako se uvek bolje osjećate kada udahnete duboko? Kad vas neko na poslu, u prevozu, kafiću, preko telefona iznervira, umesto da izgovorite u afektu sijaset ružnih reči i tresnete telefon o zid, budite mudri, zatvorite usta i dišite. Dišite iz stomaka, udišite vazduh, kroz nos, polako brojeći do pet. Najbolji efekti se postižu ukoliko se vježba od 3-5 minuta dnevno najmanje dve nedelje. 

Afirmacije 

Dok dišete um vam može smiriti stalno ponavljanje reči: „Biće sve u redu“, „Smiri se“,“Pusti da ode“. U praksi je afirmacija zapravo vještina reprogramiranja sopstvene podsvijesti pomoću potvrdnih izjava. 

Ohladite se 

Ljudi sa kratkim fitiljem uglavnom planu na visokim temperaturama. Ukoliko je leto, onda se umijte ledenom vodom, a ako je zima najbolje što vam može prijati je kratka šetnja od dvadesetak minuta i udisanje hladnog vazduha. 

Biljke 

Lavanda se može koristiti i kao čaj i kao lek koji se uzima u apoteci a pritom ne šteti organizmu, ali isto tako vrlo veliki uspeh kod umirivanja napetosti imaju i eterična ulja. Mogu se namazati ispod nosa, nekoliko kapljica dodati u kupku pri kupanju, ili se nakaplju da isparavaju, izbor je na vama. Valerijana se koristi kod ubrzanog lupanja srca, nervoze, razdražljivosti, uznemirenosti, ali isto tako dobar je lijek za nesanicu prouzrokovanu nekim psihičkim problemom. 

Kamilica je stari, dobri, prirodni lek za napete živce, zato je stalno treba imati u kuhinji. U jednom proučavanju iz 2009. godine, autori su uporedili rezultate standardizovanih testova namenjenih tome da se izmjeri poremećaj pod nazivom opšta anksioznost (GAD). U periodu od 8 nedelja, jedna grupa ispitanika je primala placebo, dok je druga uzimala kapsule kamilice, prireÄ‘ene na farmaceutski način. Nakon toga, ispitanici su testirani da bi se izmjerile promijene simptoma u tom periodu. Ispitanici koji su uzimali kamilicu doživjeli su opadanje simptoma anksioznosti, a ispitanici su te promene okarakterisali kao „klinički značajne i statistički značajne“. 

Kantarion je poznat kao prirodni antidepresiv još od srednjeg veka. Kaže se da „kantarion koji cvijeta usred leta skuplja sunčeve zrake da bi ih ljudima dao za vreme tamnih mjeseci“. 

Hrana 

Kada smo nervozni često menjamo svoju unutrašnju ličnost. Zato nam neka hrana može pomoći u očuvanju sopstvenog karaktera. Naravno da u ovakvim situacijama nikada ne treba ni pretjerivati u količinama unošenja hrane, jer se tada najviše dolazi do viška kilograma zbog kojih ćete opet biti nervozni i nezadovoljni, pošto dijete umeju loše da utiču na psihičko stanje. Banane sadrže vitamin B, koji je vrlo bitan za živce. Vitamina B6 ima toliko da zadovolji oko 35 odsto dnevnih potreba organizma. Pored vitamina B, sadrži i vitamin C, kao i oko 450 mg kalijuma koji štiti krvne sudove i srčani mišić. 

Spanać je pun vitamina K i pomaže proizvodnju hormona u nervnom sistemu, poboljšava raspoloženje, utiče na dobro spavanje i dobru tjelesnu reakciju na fizičku aktivnost i stres. 

Brazilski orašÄići su bogati selenom. Prema jednoj studiji, samo tri brazilska orašÄića dnevno mogu znatno poboljšati raspoloženje, dati osjećaj smirenosti, ublažiti tjeskobu i povećati energije za tri meseca. 

Tamna čokolada ili kakao. Poznato je da slatkiši goje i zato treba izabrati onu najtamniju, za kuvanje, koja pored toga što je puna magnezijuma i smiruje, ona je vrlo zdrava za naše srce i povećava hormon sreće. 

Zanima vas i ovo?